Uppdatering ifrån VFUn

\\      DATE: 2015-02-13  ♥  TIME: 10:24:27    -   KOMMENTERA      //
Hej på er! 
Idag är jag ledig ifrån praktiken vilket innebär självstudier på hemmaplan. Har en samtalsuppgift som är kopplad till VFUn som jag tänkte försöka bli klar med idag. Sen har jag ett seminarium i basal omvårdnad som jag måste svara på massor av frågor till. 
 
Jag är på ett privat äldreboende och får gå med både sjuksköterska och undersköterska. Mestadels går jag med sjuksköterskan vilket är intressant. Men tyvärr så finns det inte så mycket nytt att se då jag har erfarenhet från yrket (undersköterska) sedan tidigare, men jag försöker att göra det bästa av situationen ändå. Mina två handledare är iallafall jättebra och försöker hitta på så mycket som möjligt till mig och min klasskompis att göra. 
Ju längre tid jag kommer att vara på äldreboendet desto mer kommer jag med all sannolikhet att få göra. Har praktik i totalt sex veckor uppdelat i två omgångar. Så jag har snart gjort två veckor av min första tre veckors VFU-period. 
 
Vad får jag göra på min praktik (hittills)?
» Kontrollera och dela ut läkemedel till de boende
» Ta kapillära prover; Hb och glukos
» Antecka omvårdnadsstatus
» Utföra omvårdnad och hjälpa till på avdelningen
» Lyssna på rapport mellan sjuksköterska - sjuksköterska, samt sjuksköterska - läkare. 
» Gå igenom olika riskbedömningar t.ex. risk för trycksår
» Med mera (har säkert glömt något) 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback