Vet du vad som gömmer sig i ditt smink?

\\      DATE: 2011-05-22  ♥  TIME: 15:10:50    -   KOMMENTERA      //

Detta skall i alla fall jag ta reda på! I naturkunskapen håller vi på med en uppsats om miljön, och i del 2 skall man skriva om hur ens livsstil påverkar miljön. Jag tänkte skriva om hur kosmetika påverkar miljön och även lite hur den påverkar oss. Tänkte dela med mig lite av allt det jag hittar här på bloggen sedan.

 

Googlade runt lite igår och blev äcklad och skrämd av det jag hittade. Läste bland annat att ett ämne som min mascara innehåller lagras i kroppens fettvävnad. Känns ju inte så där jätte trevligt.


Kommentarer

Kan du int skriva lite om de ämnena i din blogg? Vilket ämne var det i mascaran?

2011-05-22 20:17:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback