En dag på KTC

\\      DATE: 2014-10-10  ♥  TIME: 22:12:16    -   KOMMENTERA      //
 
I torsdags hade vi vår första dag på KTC (=kliniskt träningscenter). Vi fick träna på hjärt- och lungräddning, blodtryck, venprov och injektioner. Väldigt kul! Genom mitt tidigare arbete i hemsjukvården har jag tagit blodtryck och venprover, men att få testa på att ge injektioner var nytt för mig. Vi fick självklart inte ge varandra injektioner utan fick först prova på en svamp och sedan på en låtsasrumpa. Roligt att få träna på praktiska moment och vila hjärnan ifrån all teori. 

Kommentarer

Hej, vad roligt att du gillade mitt inlägg :) Att sätta sond är ju besvärligt för patienterna, så det är ju aldrig kul att göra sånt som dom tycker är jobbigt, men när man väl kommer förbi näsan så brukar det gå bättre. Bara man tar det lugnt och för ner slangen när man ber patienten att svälja :)

2014-10-14 09:18:04

Kommer också ihåg när man skulle träna på låtsasrumpor, haha. Sen när man ska göra det på riktigt är man så jäkla nervös va!!! :O

2014-10-20 00:01:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback