Glödande tangenter

\\      DATE: 2014-12-06  ♥  TIME: 17:01:37    -   KOMMENTERA      //
 
 
Sitter och jobbar med två olika inlämningsuppgifter. Den ena inlämningen handlar om bra och dåliga faktorer som påverkar barns uppväxtvillkor. Den andra uppgiften baseras på våran sista VFU-dag på vårdcentralen samt en undersökning vi gjort bland tio personer. Dricker massa té för att göra lidandet lite mindre då det känns som om jag knappt kommer någonstans. Mitt mål är att bli klar med uppgifterna denna helg så jag kan lägga full fokus på anatomin som börjar på måndag igen. 
 
Tiden bara springer på. Rätt som det är kommer jag att stå där som färdig sjuksköterska. Galet! Skolan bara trycker på en olika saker som ska göras, man hinner knappt andas och smälta det man precis gjort. Avslutningstentorna i januari kommer allt närmare och närmare... S T R E S S
Så det blir inget lugnt jullov för mig i år. Tänker dock låsa in böckerna på julafton och be någon gömma nyckeln. Då tänker jag minsann vara ledig!

Kommentarer

Vilken termin går du nu? :)

Svar: Termin 1 på Gotland :)
Frida Hellenberg

2014-12-07 23:44:20

Ja, unna dig lite ledigt! Det behöver en sskstudent :) Jag är övertygad om att du grejar tentorna ändå :)

Svar: Tack så mycket för peppen Jenny! Har du något bra tips för hur man bäst förbereder sig inför tentorna? Vi har ännu inte haft någon.. :/ Så är rätt nervös!
Frida Hellenberg

2014-12-10 18:42:12

Jag lär mig bäst genom att bli förhörd. Att skriva och läsa är bra i första skedet men när mN verkligen ska kunna det är det bäst att bli förhörd så att man får tänka själv och resonera. Sen är det ju alltid bra att olugga i grupp, då kan man både förhöra varandra och diskutera tillsammans :) Lycka till!

Svar: Tror att jag ska försöka samla ihop ett litet gäng så vi kan förhöra och hjälpa varandra. Hade ni en stor tenta eller uppdelad? :)Tack för lyckönskningen!
Frida Hellenberg

2014-12-12 15:12:59

Svar: Ja, det är ju så olika från olika enheter! En del ställen gör inte alls mycket "tekniska" moment medan andra instanser har hur mycket som helst :) På ASIH är det ju mer avancerat så då hanterar man allt möjligt! Nästa vecka ska vi till exempel koppla en blodtransfusion i hemmet :) Det ska bli spännande!
Jag har träffat patienter som varit 50+. Men inom ASIH vårdas också barn, ända ner till födseln. Men min handledare är inte PAS för något barn just nu, men andra sjuksköterskor åker hem till barn samt tonåringar. Vi får väl se efter de här veckorna om jag får träffa en yngre patient, det beror på om vi får ansvar för just en yngre. Men sen handlar det mycket om barnperspektivet. Många patienter har barn och barnbarn som man får samtal med. :)

2014-12-12 18:02:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback