Hej hopp!

\\      DATE: 2011-08-29  ♥  TIME: 22:47:45    -   KOMMENTERA      //


Nu har det visst gått en vecka sedan jag bloggade.. wooops!

I fredags tog jag båten till Nynäshamn där Emma och hennes syster väntade på mig. Jag sov hos dem och på lördagen skjutsade Erika in mig och Emma till Stockholm där vi överraskade Josefine och Maria. Vi fikade och gick omkring lite på stan tills jag och Josefine tog båtbussen till båten. Två jätte roliga och mysiga dagar!

 

Bilden har dock ingenting med sthlm att göra, utan den bilden tog jag igår när jag var ute och åkte på lite random vägar med min familj.


Kommentarer

svar, Nä så sant, jag har nog inte skrivit det någonstans! Men jag har en Nikon D60, samt objektiven 18-55 och 55-200. Största bländare 3,5 respektive 5,6 på dem, tror jag. Väldigt vanliga kitobjektiv alltså. Funderar på att byta upp mig i kameraväg då jag känner att det inte är nog utmanande för just mig, men när jag var nybörjare med systemen var mitt kamerapaket hur bra som helst! :} På bilden i inlägget du kommenterade använde jag dessutom close up-filter (+4 och +10) - funkar som ett förstoringsglas ungefär och man kommer närmare objektet :} Hoppas du blev kanske lite klokare i alla fall!

2011-08-30 16:58:53

svar, Jag älskar verkligen att fota macro jag med! Egna erfarenheter av close up-filter säger att det är ganska svårt, näst intill omöjligt att få till knivskarp skärpa, men det är helt klart ett jättebra alternativ om man inte känner för att lägga ut en massa tusenlappar på en dyrt macro-objektiv...!

Ingen fara alls, jag är glad att jag kan hjälpa till lite :}



Tack så hemskt mycket för dina fina ord. Det värmer, blir så glad!

2011-08-30 23:38:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback