Bakning!

\\      DATE: 2010-05-10  ♥  TIME: 22:37:23    -   KOMMENTERA      //
Jag fick den stora äran att baka inför vårat föräldra-student möte imorgon.
Jag hade svårt att komma på något att baka men till slut hittade jag ett recept - Mormor oförglömliga havredrömmar! Så det blev dom. :)   Smakade en liten kaka och den smakade helt okej. Hoppas att alla tycker det imorgon bara :)


Gräddningen! Nu är dock mina kakor tunnare.


Mormors oförglömliga havredrömmar 25st
Recept (ifrån boken Blixtkakor)
Ugn: 160 grader

1½ dl havregryn
125 g smör
1 dl socker
2 dl vetemjöl
2 tsk bakpulver

Lägg alla ingredienserna i en matberedare med kniv och kör tills allt är blandat. Rulla degen till runda bollar, ungefär 25st, och lägg dem på bakplåtspappersträckta plåtar. Tryck till dem lite lätt och grädda dem i ugnen i
ca 20-25 min.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback