nya håret

\\      DATE: 2010-04-22  ♥  TIME: 21:01:18    -   KOMMENTERA      //


Idag var jag hos frisören och gjorde slingor! Jag blev nöjd med resultatet men det är ännu lite ovant. Förlåt för att bilderna suger, men jag orkade inte fixa till dem klokt eller ta nya, men ni ser i alla fall en viss skillnad?
Om ni tittar på före bilden så ser ni att vissa slingor är längre än resten av håret, Don't ask! Haha ;) Men nu är det i alla fall jämt och fint! :)

Jag klippte bort allt slitet och klippte upp det lite extra. Sen duschade hon igenom mitt hår eftersom att det finns massa metallagringar i mitt hår pga vårt vatten här hemma (ofarligt att dricka!). Om hon inte hade duschat igenom mitt hår skulle det ha börjat koka när hon la i slingorna eftersom att färg+metall skapar en kokande reaktion. Men när hon sedan lägger i färgen i mitt hår börjar det koka! Så snabbt fick vi spola av färgen och sedan göra om det igen. När håret kokar geggar håret ihop sig och ramlar av. Men vi hann rädda det så snabbt så det blev inte så farligt. Men jag tappar lite tussar, men det kommer inte att märkas eftersom att mitt hår är så tjockt. Håret ser bättre ut IRL! :)

Nu skall jag se lyxfällan, byeee!

Kommentarer

det blev jättefint:D

2010-05-07 17:53:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback