sommarlov

\\      DATE: 2009-06-13  ♥  TIME: 22:40:06    -   KOMMENTERA      //

Igår var det sista dagen i ettan. Det var roligt men samtidigt sorgligt, tio veckor utan skolan. Eller det är ju skönt att slippa allt plugg men jag har alltid så roligt i skolan. Menmen, gick alltså upp klockan fem för att göra mig lite fin inför skolavslutningen. Lockade håret (vilket blev misslyckat..) och sminkade mig. Har inte haft klokt med smink på evigheter nu för att mitt öga är cp, nu har det blivit värre.

I skolan blåste vi upp ballonger, plockade fram massa onyttigheter och fixade i ordning ett lång bord. Vi gjorde en liten tävling, jag och Erika sammarbetade och vi var riktigt grymma! Efter tävligen städe vi undan och fick betyg. Jag kan inte förstå varför man skrattar när man får ett IG?

I aulan söng några ester en riktigt fin sång, rektorn pratade och alla sjöng Den blomster tid.. SOMMARLOV!

Jag och mina Rebeccor (Kolmodin & Thomsson) satt kvar en stund i skolan och väntade på Irene.
Vi satt och gjorde massa fula röster och sjöng lite, men vi skrattade mest. När Irene kom fick hon några kramar av oss och hon tog lite kort på oss. Sen gick vi in till stan för att handla. På vägen körde vi leken Dubbelsjua. Den går ut på att om man ser en bil med exempelvis registreringsnummret 266 så skall man slå till sin kompis och skrika dubbelsexa. Det var riktigt kul, speciellt vid rödlysena.

Vi handlade mat sen åkte vi med min familj hem till mig. När vi kom hem låg vi och slappade i min säng och kollade lite i gamla skolkataloger. Riktigt intressant! När klockan närmade sig fem gick vi ut och mötte Maria och Josefine vid bussen. Mina statsbor hade varit duktiga att ta bussen. Vi gjorde en jätte god mat tillsammans som bestod av grillad flinktastek, potatis i ugn, sås och sallad. Mums mums! Till efterrätt blev det bär med vit choklad i ugn med glass som vi åt medans vi såg finalen av talang.

Kvällen innehöll massor av skratt och jag kan inte förstå hur jag skall kunna klara mig utan att skratta med dem? Det kommer att dröja ett tag innan jag kan få busa med Maria.. Haha, men som tur är träffar jag henne i Midsommar. 

 Ni fem är det bästa som hänt mig på länge!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback