Pojken i randig pyjamas

\\      DATE: 2009-12-29  ♥  TIME: 00:55:43    -   KOMMENTERA      //

Medans jag satt och pysslade med designen har jag tänkt på filmen som jag såg igår kväll. Den hette "Pojken i randig pyjamas" och var bra, hemsk, intressant och satte sig fast på min hjärna. Jag har inte riktigt kunna släppt filmen sen jag såg den igår. Här kommer en kort sammanfattning av filmen ifrån Wikipedia :

Pojken i randig pyjamas (originaltitel The Boy in the Striped Pyjamas) är en prisvinnande film regisserad av Mark Herman och producerad av David Heyman. Den är baserad på boken med samma namn skriven av Irländska författaren John Boyne.
Bruno är en åtta-årig pojke som bor ett bekvämt liv i Berlin under andra världskriget. Hans far är en högt rankad nazistofficerare, och detta leder till att han blir kallad till tjänst vid koncentrationslägret Auschwitz och hans familj måste flytta dit. När Bruno en dag går på vandringsfärd hittar han en jämnårig judisk pojke sittandes bakom ett stängsel, och de blir vänner.

På denna LÄNK finns det mer information om filmen. Om du får tillfälle att se filmen, SE DEN!


 


Kommentarer

Aj fifan vilken fin header bejbis!! :D <3

2009-12-29 11:19:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback